Dersin Adı | Uygulamalı Görüntü Teknikleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RTV 104 | Güz/Bahar | 1 | 2 | 2 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Televizyon programcılığının teknik alt yapısını oluşturan ışık, görüntü ve ses tekniklerini teorik ve uygulama esaslı göstermek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenci; görüntü düzenlemesi yapmak ile ilgili yeterlilikler kazanacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Çekim Mekanları | Brown, Blain, Sinematografi: Kuram ve Uygulama. İstanbul : Hil Yayınları, 2005. ISBN: 978-975-14-1593-6 Sayfa: 1-37 |
2 | Çekim Mekanları | Brown, Blain, Sinematografi: Kuram ve Uygulama. İstanbul : Hil Yayınları, 2005. ISBN: 978-975-14-1593-6 Sayfa: 1-37 |
3 | Film Kamerası, Video Kamera | Canikligil, İlker, Dijital video ile sinema, İstanbul : Pusula, 2007, ISBN: 978-975-6477-99-1 Sayfa: 5-65 |
4 | Film Kamerası, Video Kamera | Canikligil, İlker, Dijital video ile sinema, İstanbul : Pusula, 2007, ISBN: 978-975-6477-99-1 Sayfa: 5-65. Brown, Blain, Sinematografi: Kuram ve Uygulama. İstanbul : Hil Yayınları, 2005. ISBN: 978-975-14-1593-6 Sayfa: 73-118. |
5 | Mercekler, Optik Bilgisi | Canikligil, İlker, Dijital video ile sinema, İstanbul : Pusula, 2007, ISBN: 978-975-6477-99-1 Sayfa: 65-79. Brown, Blain, Sinematografi: Kuram ve Uygulama. İstanbul : Hil Yayınları, 2005. ISBN: 978-975-14-1593-6 Sayfa: 213-233. |
6 | Mercekler, Optik Bilgisi | Canikligil, İlker, Dijital video ile sinema, İstanbul : Pusula, 2007, ISBN: 978-975-6477-99-1 Sayfa: 65-79. Brown, Blain, Sinematografi: Kuram ve Uygulama. İstanbul : Hil Yayınları, 2005. ISBN: 978-975-14-1593-6 Sayfa: 213-233. |
7 | Film ve Video Formatları | Brown, Blain, Sinematografi: Kuram ve Uygulama. İstanbul : Hil Yayınları, 2005. ISBN: 978-975-14-1593-6 Sayfa: 37- 53. |
8 | Film ve Video Formatları | Brown, Blain, Sinematografi: Kuram ve Uygulama. İstanbul : Hil Yayınları, 2005. ISBN: 978-975-14-1593-6 Sayfa: 53- 73. |
9 | Ara Sınav | |
10 | Kamera Hareketleri, Çekim Ölçekleri | Canikligil, İlker, Dijital video ile sinema, İstanbul : Pusula, 2007, ISBN: 978-975-6477-99-1 Sayfa: 79- 89. |
11 | Işık, Beş Temel Işık, Aydınlatma Yöntemleri | Brown, Blain, Sinema ve Videoda Işıklandırma. İstanbul : Hil Yayınları, 2008. ISBN: 978-975-7638-42-1 Sayfa: 35-58. |
12 | Işık, Beş Temel Işık, Aydınlatma Yöntemleri | Brown, Blain, Sinema ve Videoda Işıklandırma. İstanbul : Hil Yayınları, 2008. ISBN: 978-975-7638-42-1 Sayfa: 58- 86. |
13 | Alan Derinliği | Mükerrem, Zaur, Sinematografi Üzerine Düşünceler- Kuram ve Uygulamalar, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2012. ISBN: 978-975-539-653-8 Sayfa: 26-43. |
14 | Ses, Mikrofonlar, TV’de Ses, Sinemada Ses | Canikligil, İlker, Dijital video ile sinema, İstanbul : Pusula, 2007, ISBN: 978-975-6477-99-1 Sayfa: 117- 127. |
15 | Dönemin Değerlendirilmesi | - |
16 | Final |
Ders Kitabı | Brown, Blain, Sinematografi: Kuram ve Uygulama. İstanbul : Hil Yayınları, 2005. ISBN: 978-975-14-1593-6 Brown, Blain, Sinema ve Videoda Işıklandırma. İstanbul : Hil Yayınları, 2008. ISBN: 978-975-7638-42-1 İlker Canikligil, Dijital Video ve Sinema, Pusula, İstanbul, 2007. ISBN: 978-975-6477-99-1 Mükerrem, Zaur, Sinematografi Üzerine Düşünceler- Kuram ve Uygulamalar, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2012. ISBN: 978-975-539-653-8 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | - | |
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | - | ||
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 10 | ||
Final Sınavı | 1 | ||
Toplam | 116 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak | |||||
2 | Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek | |||||
3 | Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak. | |||||
4 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak. | X | ||||
5 | Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek. | |||||
6 | Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. | X | ||||
7 | Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak. | X | ||||
8 | Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak. | X | ||||
9 | Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest